close

看了一部電影 " The Russell Girl ", the-russell-girl-original.jpg      

 

片尾的一首歌像一記警鐘, 一種暗示, 也像為我解讀生命裡某個片段...

A breath, a hush, a memory, they call out a name.

I know this place, cause it feels the same, the same. 

I dream awake, the silence.

I breathe let go of the past, I hold so still,

I have to make this moment last, to last.

Today I start all over, just breathe, let go of the past.

I know my way coming home at last, at last.

A breath, a hush, a memory.

I breathe, remember your touch, I hold so still.

Now I know what I can trust, can trust.

 

記憶常會回到被留置下來的那個我, 困惑且茫然.

當我看著母親年輕時的眼神, 照片中的她那樣未經風霜的純潔的眼神.

父親端坐在她身旁有一種冷靜自持的滿足.

我試著看進去這女人的心情, 猜想她不能帶著我是因為我的存在會提醒

一個殘忍的事件. 父親走得倉促, 沒有支字片語. 母親回想那一夜在病房裡

的陪伴, 父親要求想吃紅豆餅, 等她急忙回來時, 父親已經斷氣.

(這件事對我很不真實, 真的自母親嘴裡吐出還是我在某本書裡或電影裡得來的.)

記憶著什麼郤又不那麼明確了. 一切已過, 她早就下定決心留下我.

既然印象已經模糊, 那再探究下去只會增加更大的迷團. 那麼就先這樣吧...

arrow
arrow

    flyingredcoral 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()